HomeOver onsLidmaatschapAdviesScan Landendossiers Nieuws Thema's BeoordelingenWebwinkelContact

Mondi publiceert beoordelingsrapportage

Leden van Mondi kunnen onbeperkt vragen stellen over alles wat te maken heeft met de aankoop, bezit of verkoop van vastgoed in de meest brede zin van het woord. Mondi maakt alleen onderscheid tussen vragen die gesteld worden en in collectief belang beantwoord kunnen worden en vragen die met een persoonlijke situatie te maken hebben.

Het stellen van vragen kan vanaf vandaag uitsluitend via de vraag- en antwoordmodule onderaan de pagina in het landendossier of onderaan de themapagina naar keuze. Als belangenorganisatie ontvangt Mondi ook heel veel vragen per e-mail, telefonisch of via social media, maar de meest efficiënte en effectieve manier om vragen te verwerken is om dat via de website te doen. Dan hebben alle leden profijt en bespaart het Mondi enorm veel tijd omdat identieke vragen slechts een keer beantwoord hoeven te worden.

Functionaliteit
Vragen stellen is eenvoudig. U dient eerst in te loggen op Mondi.nl of Mondi.be en vervolgens kunt u de actuele status van de vraag volgen. Wordt de vraag voorgelegd aan een deskundige, dan kunnen alle leden zien welke deskundige (inclusief functie en organisatie) de vraag of casus heeft beantwoord. Een doorlink naar zijn/haar bedrijfsprofielpagina met standaardgegevens zoals een e-mail- en websiteadres wordt daarbij vermeld voor als u graag rechtstreeks contact op wenst te nemen. Alle deskundigen en bedrijven - actief op de internationale vastgoedmarkt - die zich richten op Nederlanders en Vlamingen worden in het Mondi beoordelingssysteem vermeld en kunnen zich onder auspiciën van de redactie profileren via een bedrijfspresentatie mits ze voldoen aan de strenge criteria die Mondi hanteert.

Als er een vraag is gesteld, wordt deze direct beantwoord of in behandeling genomen door de redactie van Mondi. De redactie bepaalt dan gelijk in welk landendossier en themapagina de vraag en het antwoord thuishoort. Hiermee voorkomen we dat leden tientallen pagina’s moeten doorlopen zoals op de ‘oude website’ van Mondi met vragen die buiten het interessegebied vallen.

Persoonlijke vragen of casus
Leden die beschikken over een Mondi lidmaatschap Premium kunnen advies vragen op basis van een persoonlijke situatie. Als het noodzakelijk is, legt de redactie de vraag voor aan een deskundige zonder privacygevoelige gegevens door te spelen, zoals het volgens de Europese dataprotectierichtlijn ook hoort. Binnenkort volgt over dit onderwerp een spraakmakend artikel, dat in voorbereiding is: Wet bescherming persoonsgegevens wordt massaal geschonden.

Meest voorkomende vragen
Sinds 2005 gaan de meest voorkomende vragen over de betrouwbaarheid van makelaars. Voor alle duidelijkheid: Mondi veroordeelt geen personen of organisaties, maar beoordeelt wel op verzoek van leden organisaties die actief zijn en vermeld kunnen worden in het beoordelingssysteem. Tot op heden adviseerde Mondi haar leden in bepaalde situaties dat het niet onverstandig was zich nog even verder te oriënteren.
Gelukkig zijn er voldoende makelaars met toegevoegde waarde, maar hoe herken je die?

Mondi gaat nog nadrukkelijker het kaf van het koren scheiden op objectieve en onafhankelijk wijze door beoordelingsrapporten te publiceren met voornamelijk feitelijke informatie. Uitsluitend leden kunnen vanaf 1 januari 2018 over alle organisaties een beoordelingsrapport aanvragen via het contactformulier. Uw privacy blijft gewaarborgd. De enige voorwaarde is dat het bedrijf waarover u de rapportage aanvraagt, zich actief richt op Nederlanders en/of Vlamingen en (in)direct te maken heeft met de vastgoedmarkt. Verwerking op volgorde van binnenkomst.

Nu ziet u op een bedrijfsprofielpagina als u niet bent ingelogd:

Indien u wel als lid bent ingelogd, dan ziet u vanaf 1 januari 2018:


Over Mondi
Meer informatie over Mondi, de oorsprong, missie, filosofie en transparantere internationale vastgoedmarkt treft u aan op de volgende pagina

Mondi lidmaatschappen en diensten, boeken en naslagwerken.
 

Facebook Twitter LinkedIn YouTube Andere share mogelijkheden

Geschreven door Rob Smulders
Datum: 07-12-2017

Terug naar overzicht

Lid worden van Mondi: verstandige keuze!

De oorsprong begint in 2001, maar sinds 2005 ligt de focus van Mondi als belangenorganisatie vooral op het preventief informeren van aspirant-kopers en eigenaren van een woning in het buitenland. Mondi beschikt over een schat aan deskundige informatie, ervaringen, een deskundig netwerk en heeft toegang tot waardevolle bronnen om tot een objectief, informatief en betrouwbaar oordeel te komen.

Leden kunnen onbeperkt vragen stellen onderaan de pagina van het landendossier of themapagina naar keuze.

Mondi lidmaatschap Plus of Premium
Snel online geregeld!


Criteria Mondi Professional kwaliteitslabel en het Mondi Approved keurmerk

Meld u aan voor de Mondi nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van praktische waardevolle informatie en actuele ontwikkelingen.
Laat u inspireren door reportages: objectief, informatief en betrouwbaar.

De nieuwsbrief wordt ongeveer 1 x per week verstuurd
Een moment geduld...
Als respons van de website uit blijft,
neem dan contact met ons op.

Contact Sluiten