HomeOver MondiLidmaatschapAdviesScanNieuwsLandendossiersThema'sBeoordelingenWebwinkelContact

Dhr. a rietveld over Hypotienda

mooie woorden (klantgericht, gedreven) op de website over goede service en vriendelijke behandeling, maar daar koop je natuurlijk niks voor als het erop aankomt, dus bij een schade, en je Hypotienda écht nodig hebt, want dan blijkt Hypotienda geen echte kennis in huis te hebben. Hun verzekeraar heeft na 4 maanden (!), waarbij ik om de twee weken moest vragen hoe het ermee stond, schadevergoeding aantoonbaar onterecht afgewezen om een (drog)reden die ze na een week al hadden kunnen aanvoeren, dit gaf Hypotienda ook toe. Maar meteen al gaf Hypotienda aan het dossier te willen sluiten, zonder te willen kijken of de verzekeraar op andere gedachten te brengen was! Op mijn protest werd niet meer gereageerd en ik moest zélf maar contact met de verzekeraar opnemen. Dit kantoor doet werkelijk niks als schade onterecht wordt afgewezen, ze varen blind op de smoesjes van de verzekeraar. Nu moet ik dus een advocaat inschakelen omdat mijn tussenpersoon (want dat is Hypotienda) te gemakzuchtig is om zich voor hun klanten in te spannen. Met hypotheken heb je doorgaans geen gezeur want daar moet je als klant zélf betalen. Maar bij verzekeringen moet, als je schade hebt, de verzekeraar betalen. Maar dan kun je dus net zo goed niks afsluiten, want de verzekeringsmaatschappij van Hypotienda laat je barsten, en Hypotienda dus zo!


Opmerking redactie Mondi
Mondi respecteert iedere mening en biedt niet voor niets de ruimte om op deze wijze een organisatie te beoordelen; positief of negatief.

De persoon die de beoordeling heeft geplaatst, is van mening dat onterecht een claim is afgewezen en heeft hiervoor een advocaat ingeschakeld. Als er een vonnis is, waaruit blijkt dat de verzekeraar onterecht de claim heeft afgewezen, wil Mondi hier graag over beschikken en dan zullen we daar zeker melding van maken.

Mondi heeft n.a.v. deze beoordeling de directie van Hypotienda om een reactie gevraagd.


Reactie Hypotienda España

Deze klant nam, nadat hij in juli een WA verzekering had afgesloten, in oktober contact met ons op over schade die hij had aangericht aan het dak van de auto van de moeder van een kennis. In eerste instantie werd aangegeven dat het dak al gerepareerd was, waardoor er geen expert kon gaan, maar we kregen geen gedetailleerde factuur of foto’s wanneer we daar om vroegen. Zonder enig bewijs van een claim, neemt de verzekeraar geen claim in behandeling. Vervolgens kregen we in februari bericht dat het dak nog helemaal niet gemaakt is, waarbij toen pas eigenlijk de claim echt in behandeling is genomen door de verzekeraar. Na bestudering heeft Liberty Seguros (de verzekeraar) aangegeven dat er op grond van punt 5 artikel 1* van de algemene voorwaarden geen dekking is. Wij zijn het er mee eens dat de verzekeraar dit ook eerder had kunnen aangeven, maar zolang de gevraagde documenten van een claim niet aanwezig zijn, wordt er niets met een claim gedaan.



*Artikel 5 Exclusions

It has been agreed that the following claims shall not be covered by the policy:

a. Damages sustained to property or animals that, for whatever reason (deposit, use,
repair, handling, transport or other) is under the power, custody and/or control of
the insured or of individuals for whom he/she is legally liable.



Hij geeft aan dat de verzekeraar de claim niet kan afwijzen op basis van deze clausule, maar zoals deze in de algemene voorwaarden geformuleerd staat, staat de verzekeraar in hun recht de claim af te wijzen. Deze meneer zal kennis hebben van verzekeringen in Nederland, maar polisvoorwaarden in Spanje en Nederland kunnen verschillen. Op het moment dat de verzekeraar aangegeven heeft dat er geen dekking was, hebben wij dit nagekeken en met de verzekeraar besproken. Bij gebrek aan gegronde redenen om de beslissing van de verzekeraar aan te vechten, hebben wij de klant aangegeven dat wij in deze verder niets voor de klant konden betekenen.



Hypotienda is geregistreerd verzekeringsagent met 10 jaar ervaring en kennis. Zijn aanname dat wij geen kennis van verzekeringen hebben, vinden wij niet op zijn plaats. Wij handelen in het belang van de klant, maar wij kunnen geen ijzer met handen breken.

14-03-2016 21:57

terug

Eerste indruk / Kennismaking:
Nakomen van afspraken:
Begeleiding bij aankoop:
Kennis van zaken:
Service:
Algehele indruk:
Aftersale:
Totaal:

Meld u aan voor de Mondi nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van praktische waardevolle informatie en actuele ontwikkelingen.
Laat u inspireren door reportages: objectief, informatief en betrouwbaar.

De nieuwsbrief wordt ongeveer 1 x per week verstuurd
Een moment geduld...
Als respons van de website uit blijft,
neem dan contact met ons op.

Contact Sluiten